OUR WORLD

Wednesday, January 28, 2009

1995 ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ALEXIS ZORBAS

ΙΣΩΣ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΝΑ ΔΙΕΥΘΥΝΕΙ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ ΣΕ ΚΑΛΗ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΗΧΟ. Το έργο ξεκινά με την ορχήστρα να παίζει ενα ζείμπέκικο σκοπο με τους στίχους του Μίκη : Τον Παύλο και τον Νικολιό τους πάνε για ταξίδι με βάρκα δίχως άρμενα με πλοίο δίχως ξάρτια. Τα αρμενα τάκαψε φωτιά φωτιά σαν καταιγίδα και το ταξίδι θάνατος πού γυρισμό δεν έχει. ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥΗ "Ελλάδα" στη μουσική μου δεν είναι μόνο τα λαϊκά όργανα. Είναι κατ' αρχήν η μουσική μας παράδοση και η μουσική μας πραγματικότητα όπως τη δημιουργεί, τη διαφυλάσσει και την αναπτύσσει ο ίδιος ο λαός και ο τρόπος που ο έλληνας συνθέτης αφομοιώνει και εκφράζει με τον προσωπικό του τρόπο τα βαθύτερα στοιχεία της. Βυζαντινά, δημώδη, λαϊκά. Τελικά, όλα αυτά καταλήγουν σε ένα προσωπικό στυλ, μια προσωπική μουσική έκφραση η οποία μας παραπέμπει σε μια καινούργια μορφή της μουσικής Ελλάδας. Στον βαθμό λοιπόν που μέσα στο τραγούδι μου υπάρχει Ελλάδα, ακριβώς στον ίδιο βαθμό υπάρχει σε κάθε μουσικό μου έργο. Συμφωνικό, χορωδιακό, χορευτικό, φιλμ, θέατρο, μουσική δωματίου. Οσον αφορά την περίπτωσή μου, επιτρέψτε μου να προσθέσω ένα ακόμη σημαντικό ελληνικό στοιχείο που συνδέεται με τη μουσική μου: την ελληνική ποίηση. Ξέρετε πόσους έλληνες ποιητές έχω μελοποιήσει, από τον Αισχύλο ως τον νεότερο ποιητή της "Οδύσσειας", τον Κώστα Καρτελιά; Πάνω από εξήντα! Την παράδοση αυτή ακολουθώ και στα συμφωνικά μου έργα όπως η Τρίτη Συμφωνία (Δ. Σολωμός, Κ. Καβάφης), Τέταρτη Συμφωνία (Αισχύλος, Ευριπίδης), Εβδόμη Συμφωνία (Γ. Ρίτσος, Γ. Κουλούκης), Requiem (Ιωάννης Δαμασκηνός), Ζορμπάς (Γ. Ρίτσος, Ερ. Θαλασσινός, Ν. Γκάτσος και Οδ. Ελύτης), Επιφάνια Αβέρωφ και Raven (Γ. Σεφέρης), Ερως και Θάνατος (Λ. Μαβίλης) κτλ.». Eνα απο τα κομμάτια που ακούγονται ειναι το γνωστο :Με τ`αστεράκι της αυγής.Το τραγουδά η soprano Eλένη Μιχαλοπούλου με την συνοδεία της κρατικής ορχήστρας Αθηνών. Ο Αugust Everding παίρνει συνέντευξη απο τον Μικη ,αποσπώντας του προσωπικές απόψεις για την μουσική στην Ευρώπη,την περιπέτεια της ζωής του και τα σχέδια του. Η συναυλία εγινε το 1995 στην επέτειο των 70 χρόνων απο την γένηση του στο ΜΟΝΑΧΟ.

No comments: